| kyllä |
|
| |
Minun on paljon helpompaa ilmaista asia suullisesti kuin kirjallisesti. |
| |
Minun on vaikeaa jäsennellä ajatuksiani kirjoitettavaan muotoon,
vaikka aihe olisikin tuttu. |
| |
Kirjalliset työt olivat koulussa minulle kaikkein vaikeimpia. |
| |
Kirjoittamisen vaikeudesta on koitunut haittaa työssäni. |
| |
Käsialani on sotkuista, enkä pysy rivillä ilman apuviivoja. |
| |
Kirjoitan mieluummin tikkukirjaimilla kuin kaunokirjoituksella. |
| |
Pyyhin ja korjaan tekstiäni jatkuvasti. |
| |
Oikeinkirjoittaminen (kielioppi) on vaikeaa. Välimerkit, lauseiden
jakaminen ja kappalejaot tuottavat minulle vaikeuksia. |
| |
Sanojen loppuja jää pois tai niitä tulee tuplasti. Kirjaimia
jää pois. |
| |
Kirjaimet vaihtavat järjestystä ja kaksoiskonsonantteja puuttuu
satunnaisesti. |
| |
Tekstin koon muuttaminen on vaikeaa. Kirjoitan todella korkeaa tai
hyvin pientä tekstiä. |
| |
En huomaa tekemiäni virheitä, kun oikoluen omaa tekstiäni.
Toisten kirjoittamia tekstejä pystyn korjaamaan helpommin. |
| |
Minulle tuottaa hankaluuksia saada kirjallisia töitä tehtyä
määräaikaan mennessä. |
| kyllä |
|
| |
Kun jokin muistettava ajatus tulee mieleeni, se on heti sanottava ääneen
tai kirjoitettava ylös, jotta en unohtaisi sitä. |
| |
Töitä tehdessä muistutan itseäni ääneen
puhumalla seuraavista työvaiheista. |
| |
En muista laittaa tavaroita paikoilleen. Lasken tavaroita sinne tänne
ajattelematta. |
| |
Minun on joskus hankalaa muistaa henkilöiden nimiä ja tavallisten
tavaroiden nimityksiä. |
| |
Olen hajamielinen. |
| |
Minun on kirjoitettava muistiin, jotta en unohtaisi asioita ja tapaamisia. |
| |
Unohdan tehdä sellaista, mitä aioin. |
| |
Minun on vaikeaa muistaa monimutkaisia reittejä ja pitkiä
ohjeita. |
| |
Muistini on epävakainen ja sen toimintaa on vaikeaa ennalta arvata.
Minun on vaikeaa luottaa muistini toimintaan. |
| |
Neuropsykologisissa testeissä muistini saattaa toimia keskitasoa
paremmin, mutta arjessa olen usein täydessä pulassa unohtelun
takia. |